"Балаларды тәрбиелеу үшін үлкен ақыл қажет емес, бірақ үлкен жүрек - қарым-қатынас, жандардың теңдігін мойындау". Соловейчик А.
Әдебиеттегі "инновация" ұғымы әртүрлі әдіснамалық тәсілдерге байланысты әр түрлі жолмен анықталады, олардың арасында:
Инновация шығармашылық процестің нәтижесі ретінде қарастырылады.
Инновация инновацияларды енгізу процесі ретінде ұсынылады
Тәрбиедегі инновациялар-бұл балалар мен жасөспірімдердің әлеуметтенуіне ықпал ететін және балалар мен жасөспірімдер ортасында әлеуметтік құбылыстарды жоюға мүмкіндік беретін жаңа білім беру құралдарын қолдануға негізделген жүйелер немесе ұзақ мерзімді бастамалар. Жаңа білім беру жүйесін дамыту заманауи технологияларға негізделген. Білім беру технологиялары білім беру құралдарының бірі ретінде белгілі бір нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік береді: оқушылардың оң әлеуметтік тәжірибесі – өзара әрекеттесу, қарым-қатынас, бірлескен қызмет тәжірибесі.
Білім берудің барлық деңгейлеріндегі тәрбие мен оқыту жүйесі біртұтас идеологиялық және құндылық тәсілдеріне негізделген. Тәрбие жұмысы барлық мүдделі тараптарды: отбасын, білім беру ұйымдарын және қоғамды кеңінен тарта отырып, кешенді түрде жүргізілуге тиіс. Бұл ретте білім беру ұйымдары білім алушылардың ата-аналарымен және заңды өкілдерімен тұлғааралық өзара іс-қимылды кеңейтуге және өзара жауапкершілік қағидаты бойынша ынтымақтастық құруға назар аударуы тиіс.
Сондықтан мен тәрбие іс-әрекетінің негізгі қағидаты-бұл балалық шақтың өзіндік құндылығын, баланың құқықтары мен оның тәрбие үдерісіндегі субъективтілігін тану. Өйткені, балалық шақтың өзіндік құндылығын тану баланың бүгінгі өмірінің құндылығы туралы ойға әкеледі. "Бүгінгі күн айқын, қуанышты күш-жігерге, балаларға, уайымсыз, міндеттерсіз және күш-жігерсіз болуы керек. Мен оған энергияны жұмсау мүмкіндігін қамтамасыз етуге міндеттімін, ренжіген жазба заңы мен оның қатал параграфтарының қатты дауысына қарамастан, балаға барлық күн, барлық ауа, сіңірген еңбегіне немесе шараптарына, қадір - қасиетіне немесе жамандықтарына қарамастан оған тиесілі барлық ізгі ниетті беруге міндеттімін", - деп жазды Януш Корчак.
Қазір менде 2 сынып бар. Мен балаларыммен бірінші жыл жұмыс істеймін және олармен бірге мектеп өмірінің бірінші кезеңі өтеді. Ия, мен қателеспедім, бұл біздің бірлескен жұмысымыздың бірінші кезеңі. Бірінші кезеңде білім беру процесіне әр қатысушының қажеттіліктері мен мүмкіндіктері ашылады, ұйымшыл топты қалыптастыру жолдары белгіленеді.
Бірақ қазірдің өзінде біздің сыныпта кейбір дәстүрлер бар. Мысалы, "шам –мақтау". Бұл Идея жылдың басында пайда болды. Біз жұмыс күнінің соңында шам жағамыз, балалар кімді мақтайтынын таңдайды. Кім мақтағысы келеді.шамға жақындап, қолдарын оттың үстіне қойып, былай дейді: "Мен бүгін Диманы мадақтаймын...ол әдемі жазды, тез және дұрыс оқыды, мәселені өзі шешті..." және т. б.. Содан кейін оқиға кейіпкері шамды үрлейді. Алдымен біз тек оқу жетістіктері үшін мақтадық. Енді біз іс-әрекеттер үшін мақтаймыз. Шаммен қабылдау-бұл вальдорф педагогикасының әдісі.
Біздің тағы бір дәстүріміз бар. Бұл, әрине, білім беру технологиясы емес. Біз сыныпта ойын ойнаймыз. Ойынның мәні-әрқашан кез-келген нәрседен қуануға болатын нәрсені табу, ол не болатыны маңызды емес. Мен бұл ойынды Элинор Портердің "Полианна"атты керемет кітабынан көрдім. Полианна қыз туралы әңгіме. Ол қуаныш ойнады. Ойын неден басталды? Ол баспанада тәрбиеленіп, қуыршақты алғысы келді, ал қуыршақтың орнына оған екі ағаш балдақ сыйға тартылды. Бұл балдақтардан балаға қандай қуаныш бар? Қыз оған қажет емес екеніне қуанды. Қуаныш ойлап табу қиын ...Соня тізесін сындырды, мұнда не қуанады, ал Костя айтады , сіз тізенің басына емес, құлағанына қуануыңыз керек! Мен барлығына осы кітапты оқуды ұсынамын, бұл біздің өміріміздің кейбір сәттерін жеңілдетуі мүмкін.
Бірақ менің сынып жетекшісі ретінде өз ережелерім бар, мен оларды жұмыста басшылыққа аламын.
Менің ережелерім:
Бірінші ереже: мен жағымды эмоцияларымды білдіруден, оларды балаларға сыйлық ретінде беруден қорықпаймын.
Екінші ереже: балалармен қарым-қатынаста тапсырыс пен жазадан гөрі сұраныс пен ынталандыруды жиі қолданамын.
Үшінші ереже: мен студенттердің іс-әрекеттерін бағалауда ақылды және әділ болуға тырысамын.
Төртінші ереже: мен жігіттерді өз табыстары мен жолдастарының жетістіктеріне қуануға үйретемін.
Бесінші ереже: мен балаларға жағымды эмоцияларды білдіруден қорықпауға үйретемін.
Тәрбие процесі баланың отбасымен тығыз байланысты болуы керек.
Мен өз сыныбымның ата-аналарымен алғаш танысқан кезде, мен оларға қарап, бірден ата-аналардың жаңа ұрпағы келді деп ойладым. Содан бері мен ата-аналарды тәрбиелеуге тырысамын. Әр жиналыста(қазіргі уақытта қашықтан, бірақ бұл кедергі келтірмейді), негізгі тақырыптан басқа, біз моральдық минуттарды өткіземіз. Әр жұма сайын күнделіктерге ноталары бар парақшаларды жапсыруға тырысамын. Бұл жай ғана жақсы сөздер, баланы тәрбиелеуге бағытталған жақсы сөздер. Егер екінші сыныптағы ата-аналар күнделікке аптасына 5 рет қарайтынын ескерсек, олардың бір нәрсеге деген көзқарасы жабысып қалады деп үміттенемін, ал ең жақсы жағдайда бастарында немесе жанында бір нәрсе қалады. Мен желімдеуді ұмытып кетемін, олар қазірдің өзінде сұрайды, ал сіз бізге ештеңе жапсырған жоқсыз ба?
Тәрбиенің гуманистік идеяларын іс жүзінде жүзеге асыруға тырысып, мен өзіме: "екі жылдан кейін балаларым қандай болады? Олар ересек болған кезде қандай адамдар болады?"Бұл сұрақтарға жауап өлең жолдары болуы мүмкін:
Мен жиі ауыр деп ойлаймын
Ғасырлар сияқты дана сөз тіркесінің үстінде:
"Кімнен үйрену керек,
Мұғалім, оқушыны Тәрбиеле".
Ол мықты, ақылды, мейірімді болу үшін,
Отанына опасыздық жасай алмау үшін,
Ол күшті отбасын құрды,
Дос үшін мен өмір бере аламын.
Шынайылық пен шындыққа сену,
Жан болу үшін ол қар сияқты таза,
Жалынның ұшқыннан шығуы үшін.
Және ол ақылға мәңгі бағынды!
- Сіз айналаңыздағы адамдарға оңай болатындай адам болып өсуіңіз керек.
Біздің ұжым өмірінің заңдары
Шындық Заңы: есіңізде болсын, шындық сізге ғана емес, айналаңыздағы адамдарға да қажет. Шыншыл бол!
Жақсылық заңы: көршіңізге мейірімді болыңыз және жақсылық сізге оралады!
Қамқорлық Заңы: өзіңізге назар аударуды талап етпес бұрын, оны айналаңыздағы адамдарға көрсетіңіз. Олардың мүдделерін, қажеттіліктерін, қажеттіліктерін ұмытпаңыз.
Махаббат Заңы: махаббат-ең көне және құрметті сезімдердің бірі, одан ұялмаңыз.
Мейірімділік Заңы: сіз бүгін жақсысыз, бірақ жақын жерде көз жасы бар адамдар болуы мүмкін. Олар туралы ұмытпаңыз!
Есте сақтау заңы: өз тарихын ұмытып кеткен адамдар өледі. Өз халқың мен тарихыңды есіңде сақта.
Құрмет Заңы: сізді құрметтегіңіз келеді, басқалардың адамдық қадір-қасиетін құрметтеңіз.
Кәрілік Заңы: есіңде болсын, кәрілік барлық халықтар арасында құрметтеледі. Өркениетті болыңыз.
Бостандық Заңы: әр адам еркін болғысы келеді. Өз бостандығыңызды қорғап, басқа адамның бостандығын ұмытпаңыз.
Батылдық Заңы: кеше сен струсил, бірақ бүгін сен біздің ұжымда. Батыл бол!
Ар-намыс Заңы: өзіңіздің физикалық күшіңізді тек өзіңізбен бірге есте сақтаңыз. Рухани күш, міндет, тектілік, қадір-қасиет туралы ұмытпаңыз.
Ол айтқандай. Алтынсарин: педагог жұмысындағы жетістіктің кепілі тек білім ғана емес, сонымен қатар оқушылармен қарым-қатынаста дұрыс реңк, педагогикалық әдептілік болып табылады. Ушинский сияқты Алтынсарин мұғалімнің таланты оқушының жүрегіне жол таба білу екенін жиі қайталайтын. Интуиция оған мейірімділік, сезімталдық, назар аудару және қашан талап ету керектігін айтуы керек. Мен өз жолымды, балалармен жұмысымды дұрыс бастадым деп санаймын. Мен үшін олардың ішкі жағдайы маңызды, олардың қуанышы менің жанымды жылытады, ал ең бастысы, олар маған ұнайды - және "ұнайды" деген қарапайым сөз маған құруға, үйретуге, әрі қарай тәрбиелеуге деген құлшынысты оятады. Бұл олардың кішкентай, бірақ осындай үлкен әлемде болу мағынасы. Біз оқулықтың беті ретінде ашатын әлем күн сайын жаңа, бірақ өмір бойы білім алып келеді.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі